Det är fredag idag TIHI!

Carl kom nyss in i sovrummet med en halv liter socker och tittade på mig med världens största ögon och frågade om det verkligen skulle vara SÅÅ mycket socker i kladdkakan. Jag svarade lungt, klart det ska vara. Han skakade på huvudet och gick långsamt bort.. Nu står han och vispar det och ägg. Ska nog gå och hjälpa han så att jag får smaka på själva kakan innan jag ska och jobba om fyra timmar..
*gick och glömde att posta*
Kom tillbaka. Var ute och köpte vanlijsocker och grädde. Kladdkaka är gott men kladdkaka med vispad grädde är godare. Och Carl kan verkligen inte knäcka ägg. Han lyckades tydligen med två denna gången av fyra utan att få med massa skal, han var stolt över att det var så många. Jag tycker det är lite kul, jag som är så van att baka och när jag var liten blev förbjuden att baka för jag bakade så gott och han aldrig har bakat själv i hela sitt liv. Nu ska bara smöret i och sedan in i ugnen!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0