Hemma!

Sry för dålig uppdatering men jag har nu prioriterat vila och jobb. Och då det på dagarna inte går något på tv förutom OS repriser på både norska och svenska så har jag kollat på travelchannel.. Vilket är farligt, målet med att jobba här har alltid varit Australien. Nu börjar jag smått tvivla.. Jag vill till Australien ja, men Australien är redan så utvecklat att det inte ändras så mycket på 5 år medans länder som malaysia, singapore, thailand (håller redan på att turistas ner) och Indien för att nämna några få som utvecklas så det spritter om det. Jag skulle vilja se dem innan det är så påverkade av andra länder som både Norge och Sverige är det det är nästintill omöjligt att gå ut på stan och äta traditionell husmanskost. Det finns över jul och påsk.
Frågan är om jag bara vill resa eller om jag vill göra mer, jobba på barnhem eller försöka hjälpa till på annat sätt. Mitt hjärta har alltid varit ganska stort och jag har alltid brytt mig i hur andra människor mår och känner sig och det känns som om det bara utvecklar sig hela tiden. Jag vill gör något med mitt liv, inte bara jobba för att kunna resa, resa och sedan jobba igen. Jag vill resa, leva och hjälpa människor som har det sämre än mig. Jag vill utveckla mig själv och känna att det verkligen finns en meninng med det jag gör och inte bara nöjer mig med en vardag i en småstad någonstans. De finns de som trivs jätte bra med det men jag tror och hoppas jag aldrig kommer göra det..

lokala marknader

Vacker natur och stränder

Massa tevliga djur!

Bilderna är lånade från min syster när vi var i Thailand.

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0