Resa!?

igår spenderades dagen på Turistmässan i Göteborg. Jag, Carl och mina föräldrar åkte upp för att hitta insperation för kommande resor. Det var lika mycket som vanligt! Monters överallt med information, mat, godis, dricka, tävlingar och massa annat! Undervåningen på svenska mässan var världen, största delen Europa och Danmark hade nog största montern totalt. Sedan hade Sverige sin egen avdelning på övervåningen. Det syntes Göteborg, Stockholm och Varberg mest. Ja, lilla söta Varberg hade en riktigt stor monter, med tävlingar och fiske och massa om de fina spa-anläggninar vi har här. Stockholms monter hade karaoke och Göteborgs skulle man spela monopol. Det var riktigt kul att se var man kunde resa och olika möjligheter. Jag och Carl kom hem med en proppfylld påse med Australien, Transmogoliska järnvägen, surfguide till Tyskland, Brasilien, Sydafrika och Thailand. Självklart kom det ner lite reklam från Sverige med men inget så som är riktigt lockande (förutom Hagapark i sommar)
Mamma och Pappa kom hem med 4 påsar med grejer. Där handlade det mest om Malaysia, Irland och New york.


Min och Carls påse
Lonely Planet skriver sjukt bra guider här Australien



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0