Världsrekord

Idag hörde jag på radion att Britney Spears nu har slagit Paris Hilton gamla världsrekord på flest sökningar på internet under ett år. Den enda kommentaren nyhetsuppläsaren kunde säga var att nu är Britney Spears populär igen. Och hennes nästa skiva släpps nu den 5 december på hennes födelsedag. Jag kan stolt säga att jag inte någonsin någon gång har sökt på någon av dessa personer. Dock har jag haft en killkompis som har sökt på Britney Spears en gång när vi gick i sexan för han tyckte hon var söt. Vad är det som gör att vi är så intresserade av andra människors liv? Är vi verkligen så trötta på våra egna liv att vi söker på andras liv på internet? Jag ska egentligen inte säga nått, jag läser några bloggar lite då och då. Det är också ett slags följande av någons liv eller tycke. Jag följer andras liv för att få en paus från mitt egna kaotiska liv. Ett kaotiskt liv är ibland helt underbart, men ibland vill jag bara kunna stanna upp och låta andras liv vara mer kaotiska än mitt. Internet har på ett sätt blivit vårat sätt att visa att vi lever och vi ser hur andra lever utan att egentligen känna denna personen. Skönt att vi kan smita till andras liv när vi inte riktigt känner för att leva våra egna.
<3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0