Ny blogg

Gjorde min första blogg för något år sen men slutade skriva efter bara några inlägg. Tänkte försöka igen och hålla uppe den denna gången.

Kanske ska börja med att berätta vem jag är. Jag heter Annie och är 18 år gammal. Mitt liv kretsar just nu runt vindsurfing, dans, vänner och jobb.
 Jag dansar just nu Jazz och Modern dans på ABF i varberg. Första gången jag dansar modern och det är sjukt svårt. Inte lika kul som street och jazz men väldigt bra träning. Är inne på mitt 11 år med dansen men inte varit speciellt seriös med det förän de sista två åren så är inte speciellt duktig.
 Mitt andra stora intresse är vindsurfing. Började med det för två år sedan när jag började tvåan på gymnasiet och mitt individuella val blev vindsurfing. Helt underbart att kunna ge sig ut på vattnet och lämna all skit i hjärnan på land och bara ha kul! 
 För att ekonomisk klara mina intressen så måste jag ju jobba. Jag jobbar på fyndmagasinet en godis och leksaksaffär i varberg. Mina sysslor är stå i kassan, fylla på godis, diska godisbyttorna och städa när det inte finns något annat att göra. Det låter verkligen inte speciellt kul men i risk för att bli lite kliché så blir det vad man gör det till. Och vissa kunder är helt underbara. Det är vissa stamkunder som verkligen gör mina dagar. Att höra att man är så söt och trevlig att de önskar att man vore deras eget barn gör en ganska glad om man säger så. Det är enda gången jag tycker om ordet söt. När en äldre (läs över 40) säger att man är söt. Annars tycker jag bara det känns nervärderande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0