Höst på allvar

Det var sjukt kallt ute i morse. Hade helst bara vänt och gått tillbaka till soffan igen men det går inte. Inte när man har ett jobb. När jag gick i skolan kunde jag faktiskt göra det bara för att jag inte orkade bry mig. Men denna hösten första hösten på 12 år går jag inte i skolan. Det är även första hösten jag har hört folk vara positiva, se hösten som en ny start. Som ett nyår i september. Första gången jag ser så många positiva reaktioner på att det blir kallt och att det nya modet kommer. Vi ser fram emot vintern och det rusk och mörka kvällarna uppkrupna i soffan. Undra varför det är just denna hösten? Betyder det att det har varit en jobbig vår och sommar och de flesta av oss behöver en ny start? Vi gör oss alltså en ny start för att kunna ransaka oss själva och våra vanor. Vi satsar på det vi inte vågat satsa på under sommaren och vi struntar i det som har krånglat lite, vi kastar helt enkelt ut oss i en ny verklighet och nya relationer precis i den tid som vi oftast tappar de gamla. Men med lite hopp hittar vi nya relationer och bygger på det gamla, ett nyår i september är vad vi alla behöver!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0