Ännu en skolmassaker i Finland

Tio månader sen sist, en elev går in med ett vapen och skjuter ihjäl sina skolkamrater. Förra året dödades åtta personer, iår dödades nio personer. Det är ännu en sak jag inte förstår, hur kan någon få för sig att bara skjuta vilt omkring sig?För att sen skjuta sig själv i huvudet? Var finns logiken i det hela? Enligt någon psykolog som skriver i dagensnyheter idag så är det ett utvidgat självmord. Är inte en av anledningarna till självmord att man vill komma ifrån de som är jobbigt? Jag tror lite på det här med ett liv efter döden så enligt min åsikt kommer han inte ifrån det.  Den killen som gjorde skjutningen iår dog inte ens direkt utan han dog några timmar senare på ett operationsbord på sjukhuset.

Tänk om (jag menar inte så att jag tänker på att göra det och vill heller inte ge några ideér) detta skulle hända på PS. Det är en av Sveriges störta gymnasieskolor till antal elever men har ändå inte speciellt stor yta. Tänk om en person hade börjat i en av de tre största byggnaderna och sedan fortsattit. I kalabaliken som hade uppstått hade antaglien ingen förstått vem det var. Eller Tänk om det hade varit flera personer i olika byggnader. Det hade kunnat bli en så stor katastrof att jag egentligen inte riktigt vill tänka på det. Jag tycker därför att vi lägger ner allt som har med skolmassaker att göra.
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0